K2

Det var en tapper skara som samlades vid Stendörrens naturreservat klockan 09:00 den första maj. Trots val av tillfälle dök alla utom två upp. Det var imponerande! Sedan var väl kanske inte alla i sitt bästa skick, men det var inget gnäll utan alla kämpade. Det var underbart väder och paddlandet var faktiskt riktigt kul! Fram till lunch var det absolut inga problem för mig, men därefter blev det slitigt. Vid en kortare paus ute på vattnet vaknar jag till av att alla sitter och skrattar. Då har både jag och två killar lyckats somna sittande i kanoten...
Mot kvällen ar vi framme vid en ö där vi skulle övernatta. Vi slog upp tält och sedan hade vi lägerbål medan ett gäng satt i tälten och kollade Barca-Bayernmatchen i telefonen. Det var jättemysigt! Jag och Jill hade med oss matpaket från försvaret. Små påsar med färdig mat som bara värms. Väldigt intressant hehe! Till andra måltider hade vi med pannkakor och pastasallad. Vi körde lazy-style!
Jag sov som en gud den natten, var verkligen helt slut. Jag, Jill och en av byggarna delade tält och jag vaknade inte alls, trots att de andra hade varit på toa under natten. Skönt! Andra dagen blev det mer paddlande i lika fint väder = bränt ansikte och brända händer. Men det var ett kul äventyr! När jag kom hem gick jag direkt och tränade. Maxpass. Fet träningsvärk i bålen och sliten till tusen i armarna kombinerat med sömn- och antagligen vätskebrist, härligt! Men det var skönt att få duscha i alla fall, vilket jag inte gjort sedan tisdags. Det fanns liksom inte tid och ork för det efter valborg, så hela paddlingen utfördes sminkat och nedklottrad.
Finn tyvärr inga bilder från detta eftersom min kära telefon är borta :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...