Bättre och bättre!

Träningen i Stockholm, Täby, gick rätt bra. Jag tycker inte om att träna med andra klubbar när jag inte kan simma bra, även om jag har en vettig anledning till att jag inte är i form. Men det funkade helt okej ändå. Först var det ett långt insim och sedan var det max. I stället för att simma 12*50 start 3:30, simmade vi evighetslagkapp. Jag tror det blev 12-13 50or. Det var ett väldigt lärorikt pass, för jag har inte insett tidigare att även tävling- och maxfartsförmågan är något man tränar upp. Även om jag fortfarande vet hur man tar i, så har jag inte kvar det där som krävs för att verkligen simma max. Det försvann tydligen tillsammans med armmusklerna. Detta resulterade i att mina 50or blev snabbare och snabbare efterhand, och de sista, när det verkligen var tävlingshets, gick till och med bra. Det kändes verkligen skönt. Dessutom vann vi :)
Efter passet åkte jag, Alice och Jens till Ikea och käkade lunch. Klassiker! När jag kom hem lagade jag min säng, som blivit lite skranglig och då passade jag på att möblera om också. Hann även plugga lite!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...