The perfect day

Har ni ibland dagar som är så där  uppfriskande och energigivande att man känner sig som en ny människa och kvällen? Jag hade en del fan dag igår. Vi var sju simmare som vaknade 7 på morgonen (frivilligt en lördag morgon) för att åka till Monroe för ytterligare ett 5km-lopp. Den här gången var det för St. Jude Children's Hospital. Det var en perfekt morgon, solen hade precis gått upp, det var friskt och lagom svalt ute och himlen var klarblå. Första kilometern sprang jag med en liten kille, förmodligen runt 8 år, och han kämpade som vara den för att hänga på. Jag blev allt lite inspirerad av detta lilla barn som vägrade ge upp haha, men tillsist sprang jag ifrån honom och vann tjejklassen.
Nät vi kom hem lagade vi frukost, eftersom caf inte öppnat än, innan vi gick och spelade volleyboll. Jag var inte lika kass som jag brukar vara så det kändes bra. Resten av dagen spenderade jag utomhus, först vid poolen och sedan vid campus lake, dit halva laget gick för att grilla. Så nu är grillpremiären avklarad för i år! Jag hade marinerat kyckling i en hemgjord marinad med en marockansk kryddmix och enligt Mehdi var det "super good." Jag hade även gjort "sourpatch grapes" vilket är vindruvor smaksatta med jello-pulver.
Efter att ha varit ute och underhållt mig med så uppfriskande aktiviteter hela dagen, var jag helt slut på kvällen. Men det var det värt! Åh vad jag tycker om sommarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...