A dream come true

JAG HAR SIMMAT MED DELFINER (typ). Den här resan har nu officiellt blivit allt jag drömt om och lite till. Jerome och Sofi tog oss till Laguna Beach, en turistfri strand gömd mellan klippor som var fulla med stora, lyxiga hus. Stället i sig var helt fantastiskt vackert, men när sen en liten flock på 5 delfiner dök upp, då blev stället magiskt. De simmade så nära kusten och i flera timmar simmade de fram och tillbaka. Jag blev så fascinerad att jag rusade ut i det svinkalla vattnet för att komma närmre, och jag simmade ungefär 15 meter ifrån dem!!! Vid ett tillfälle stod jag still och en av delfinerna vände sig mot mig, lyfte på huvudet och tittade mig i ögonen. Helt overkligt haha.
Förutom delfiner fanns där grottor, klippor och pooler som fylldes av havets vågor. Där var helt otroligt fint.
Igår åkte jag och Mehdi till San Diego och La Jolla för att sola och bada. Först åt vi en extremt lyxig påsklunch på skolan bestående av lax, krabba, sushi, och en massa annat gott, och sedan gav vi oss av. I La Jolla fick vi sett en massa sälar som låg och solade. De ser så roliga ut när de hoppar runt! Det har varit ett underbart påsklov här i Kalifornien, och nu lider resan mot sitt slut. Ikväll beger vi oss hem till Wingate igen.

Acai Bowl: smoothie toppad med frukt och granola 
Här kan jag tänka mig att bo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...