Pub Golf 2017

Vår årliga pub golf hölls igår kväll, och vi hade spelare från hela landet som dök upp. Makis hade flugit in från Sverige för att delta med ett gäng andra alumni. Vi hade även deltagare från Limestone College och Delta State. Fem lag av golfare, 9 hål och en stor patrull av caddies.
Helt ärlig så är detta ett idiotiskt spel som helt enkelt går ut på att deltagarna ska konsumera olika typer av drinkar och shots i en viss ordning och med vissa regler för att få så bra poäng som möjligt. Det är sådana hära galenskaper som collegeelever kommer på, så det gäller att veta var man har sig själv och vad man prioriterar här i livet. Jag föredrar att ha kul OCH må bra, så jag var caddy för seniorerna och alumnis så hade det trevligt vid sidan av spelet medan jag höll koll på de som faktiskt deltog.
Det var kul att träffa Makis igen, och ha en liten svensk reunion. Även i vi har svenskar i laget så pratar jag väldigt sällan svenska. Det är skrämmande vad svårt det är att hitta de rätta orden ibland, så det är skönt att få träna upp språket lite då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...