Etikettmiddag

Jag har alltid upprörts över hur amerikaner äter. De sitter med vänsterhanden i knäet och slevar i sig mat med endast gaffeln. Idag fick jag förklarat att det är den amerikanska etikettregeln under en networking and etiquette dinner (det kan dock göras på ett mer stilfullt sätt än jag är van att se). Poängen var att vi skulle lära oss att föra oss i sociala sammanhang och att äta på ett ordentligt vis. Jag kan stolt säga att jag, tack vare min noggranna uppfostran, visste det mesta när det gällde bordsskick! Här är dock några punkter som är värda att poängtera...
1: européer och amerikaner har olika regler. Jag tycker de europeiska är mer stilfulla.
2: stjäl inte bordsgrannens bröd.
3: "sleva" upp soppan ifrån dig. Drick den inte.
4: amerikaner lär sig inte bordsskick hemifrån

Det enda jag önskat få lära mig som inte ingick är hur man använder en fiskkniv, men det får väl bli en annan gång. Det var ett trevligt event och jag lärde känna nya människor. Dessutom fick jag god mat och en kupong på en gratis våffla på Waffle House.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...