Horse therapy

Hästen på bilden heter Jackson. Jax är inte tränad. Jag är inte tränad att träna. Jax och jag hade en trevlig stund...
Det var bara jag och mrs. Hartness idag så vi tog en lång tur genom skogen. Jag red på Buttercup igen och hon har inte ridit trail på flera år, vilket såklart gjorde henne lite nervös. Speciellt när vi kom till ett vattendrag som vi var tvungna att rida genom, varpå hon helvände och vägrade fortsätta. Så jag fick snällt stiga av och dra fram henne till vattnet för att visa att det var ofarligt. Det hjälpte, och på stapplande steg tog vi oss igenom. Det var en så härlig och rofylld stund och jag blir så stolt över vad vi klarar av tillsammans!
När vi kom tillbaka bytte jag ut Buttercup mot Jax så han fick komma ut han med. Han är bra mycket större, och inte speciellt tränad, så det var en utmaning för mig, men det gick rätt så bra måste jag säga. Jag trillade aldrig av i alla fall.
Efteråt fick jag plocka med mig lite sallad, persilja och mynta från hennes trädgård. Det gjorde sig fint till Mehdis och min köttfärssås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...