Beauty and the Beast

Fick äntligen sett Beauty and the Beast igår kväll. Jag, Mehdi och Øystein hade en trevlig liten biodate med massor med popcorn i diverse smaker. Jag hade väntat mig att filmen skulle skilja sig mer från originalhistorian, som alla andra Disney remakes gör, men den var ju en exakt kopia av den tecknade versionen. Helt okej, men inte wow.
Något som var wow igår var vädret. Hela natten hade det åskat, regnat och stormat, och det var mer än skolans wifi kunde tåla. Blåsten höll i sig under dagen och störde mina planer att rida litegrann. Jag åkte ändå ut till Mrs. Hartness och hjälpte till att ta hand om hästarna, men det blev historiens kortaste ridtur då båda hästarna hoppade runt som skrämda kaniner när vinden tog tag i saker. Det var ändå skönt att komma ut lite.

Hunden Henry var svårfångad på bild... 
Här är min senaste kreation i köket: sötpotatischips och smörstekt sparris. Lägger upp bilden för hålla mig påmind om mitt växande matintresse samt för att inspirera! Om man inte är speciellt förtjust i sötpotatis men lever i ett land som serverar det i alla möjliga sammanhang, då gäller det att hitta sätt att tillaga potatisen så det åtminstone är någorlunda gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...