Shoeeeeesssss

När coacherna travar in i simhallen, fullastade med kartonger, blir man lite som ett barn på julafton. Dagens leverans innehöll Nike Free-skor. Satt ju perfekt! Gjorde dagens landträning ännu bättre haha. Vi körde test idag, hur många pull-ups, full sit-ups och push-ups vi kunde göra under 40 sekunder för varje övning (klarade 8, 27, 33).
Gårdagens träning var ännu roligare. Säsongens första stadium stairs! I två grupper joggade vi till footballsplanen med en 40lbs- och en 35lbs-vikt inom varje lag (mina nyckelben är uppskrapade efter den studsande vikten). Väl där skulle hela laget springa upp och ner en väldans massa gånger medan två personer stod på toppen och höll vikterna över huvudet. Efter det sprangs det mer medan vi turades om att göra plankan och vifta med tunga rep. Passet avslutades med gemensamma bålövningar. Om någon fuskar blir alla bestraffade så vi hejade på varandra och sjöng högljutt för att hålla modet uppe!
Gårdagens simning avslutades med en bentestserie. Hundringar, första på starttid 2:00, därefter droppades fem sekunder varje hundring ner till 1:10. Jag klarade 1:35 och fick efter mitt försök på 1:30 lämna bassängen (notera att jag inte var först ut!!!). Vika, Kelly och Leigh-Ann klarade allihop, så grymt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...