Bailey's Angels

Landträningen igår var sååååå rolig! Vi började med att springa till footballsplanen (via campus lake) och mina ben kändes som de var gjorda för att springa! Det kändes så bra. Väl framme blev vi indalade i tre lag med Coach Bailey, coach Katie samt Will som lagkaptener (de deltog dock inte). Sedan skulle vi tävla lagen emellan. Jag, Vika, Victoria, Olga och Mariona var i ett lag, med Bailey som ledare. Vår första gren var att springa runt trackbanan så många varv som möjligt på 13 minuter. Laget var tvungen att springa tillsammans. Laglottningen hade lyckats samla simlagets bästa löpare i samma lag, kul för oss! Vi hann 6.5 varv.
Nästa gren var suicides (idioten tror jag vi kallar det på svenska). Här sprang vi en åt gången 10+20+30 yards, innan vi växlade till nästa lagmedlem. Vi hann fyra hela varv plus fyra persoer innan 13 minuter var över.
Vi hade värsta grenen till sist... Hela laget var tvungna att fullfölja 10 push-ups+12 full-jumps+ 14 burpies+ 16 mountain climbers+ bear-crawl uppför en backe+ jogga ner. Enligt Bailey, som höll räkningen, klarade vi 6 varv, men inte ens killarna klarade så många så jag börjar tro att han räknat fel. I vilket fall som helst så vann vi tävlingen i tjejlaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...