Yik Yak

Hört talas om Yik Yak? Förmodligen en av de mest korkade appar hittills. Yik Yak har varit en stor grej här i nästan ett år. Appen är ett forum där vem som helst kan posta inlägg och kommentarer anonymt. Man kan sedan gilla eller ogilla ett inlägg. Det behövs inget inlogg, utan man får automatiskt upp allt som publicerats inom det område man bifinner sig i. För min del Wingate.
Förutom sexistiska inlägg, klagomål på tidiga lektioner och skitsnack om folk eller mat, så har den senaste tidens inlägg handlat om att folk håller upp dörrar på gentlemannavis. Det är ordentligt uppmuntrat på Yik Yak. Dörrhållandet börjar dock gå till överdrift nu, när killar som gått 10 meter framför håller dörren, trots att jag stannat för att prata med en kompis som jag mötte precis utanför dörren jag tänkt gå  igenom. Efter en stund ropar killarna och frågar om vi ska in eller inte. Jo tack, har du nu stått där och väntat på att få hålla dörren åt oss, så ska vi självklart utnyttja det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...