South American night

Gick till dagens basketmatch och på vägen bestämde jag mig för att jag vill rädda liv. De hade folk där som sökte benmärg- och bloddonatorer så jag fyllde i lite papper och körde runt lite topsar i kinderna. Så nu har de mina celler och om de hittar nån som behöver blod ellet benmärg kommer de ringa. Coolt!
Denna lördagkväll tillbringades i en liten sketchy indoor fotbollshall. Brasilianarna på Wingate kör intramural-matcher där mot mexikanare lite då och då. Halva deras lag dejtar simmare så vi hängde med för att kolla!
Jag och Vika gick ut till en matvagn med mexikansk mat och köpte tidernas dyraste quesedilla (chorizo). När vi kom in sa mexikanska Luisa att vi antagligen fått "American price". Dagens lärdom: man kan och ska pruta med mexikanare. God var den i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...