Intense!

Jag är van att åka till tävlingar utan lag/klubb-kompisar, och endast ha min familj med. Nu är tyvärr inte familjen med längre (önskar dock att de kunde vara här och få vara med om allt detta) men i stället har jag närmre 50 lagkompisar. Vi hejar och skriker och berömmer så mycket så våra halsar är helt caput. Jeez vad det här är kul! Såg det mest spännande lopp jag någonsin sett idag. 200 fritt herrar.
I försöken kör Leif i första heatet eftersom han inte har några yards-tider än. Varvar killen bredvid och tar sig som nummer ett till A-finalen. Med sig i finalen har han Dylon och Ossian. Starten går och vi skriker som aldrig förr. Halvvägs har Leif och Dylon en femte och sjunde plats, men sedan händer något och de tar sig förbi den ena efter den andra (även ärkerivalerna från Queens) och går i mål som nummer ett och två!!! Det går inte ens att beskriva känslan av att stå med hela laget och se dessa killar simma på det viset! Helt underbart!
I grenen efter fortsätter Jess och Olga med en dubbelseger på 100 bröst. Det har varit en helt otrolig dag! Just nu leder vi över Queens och John Hopkins, medan killarna ligger tvåa efter Queens. En dag kvar och vi är allihop taggade till tusen! Jag går i vattnet i morgon eftermiddag; finalheat på 1650!
Förövrigt hade vi senior-recognition, så därför slänger jag in en bild med mina favoritseniorer. Dessutom fick vi grymt stöd från ett gäng från skolan! De tog sig hit för att heja ocv det tackar vi för!

1 kommentar:

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...