Ännu ett år har nu passerat

Det var inte länge sedan jag firade in 2013 med pannkakstårta, fyrverkerier, renen Hugo och härligt Nyköpingsfolk, men ändå är det redan dags att välkomna 2014. Det gångna året har hela mitt liv tagit en ny riktning. Det har utan tvekan varit mitt roligaste år hittills trots att, eller kanske för att, det varit väldigt omvälvande och innehållit mycket förändringar.
Jag började året med tre månader med en gipsad hand. Simningen tog otroligt mycket stryk och både min motivation och viljestyrka sattes på prov. Att ta sig tillbaka efter något sådant är verkligen inte lätt visade det sig; jag jobbar fortfarande på det. Trots skadan följde jag med på träningsläger till USA, vilket definitivt kastade ljus över min framtid. En följd av detta blev att jag i april skrev på för Wingate University, i North Carolina.
Skolmässigt var våren en dröm. Inte mycket plugg men däremot en massa förberedande och firande inför studenten. Jag åkte på en oförglömlig resa till Polen och utöver det blev det kryssning, beppe, volleybollturnering och slutligen studenten. Den dagen var utan tvekan den bästa i mitt liv och jag skulle nästan kunna gå om hela gymnasiet för att få uppleva den igen. Det går inte att med ord beskriva glädjen, lyckan och samhörigheten med vännerna under de sista månaderna av gymnasiet. Men så var det plötsligt över.
Sommaren var tuff på så sätt att jag var utan de flesta av mina vänner och att jag inte hade en aning om hur framtiden skulle te sig. Men det var ändå en skön sommar, och jag tog mig genom mitt första riktiga sommarjobb. Jag tränade mycket för mig själv och nytt för i år var satsningen på öppet vatten som faktiskt blev riktigt lyckad.
Sedan kom augusti. Tänk et att ni spelar fia med knuff och helt plötsligt vänds spelplanen och på andra sidan dyker monopol upp. Ungefär så annorlunda blev mitt liv. Nytt språk, nya människor, ny tränare, ny kultur. Allt var nytt. Det tog mycket längre tid att anpassa sig än vad jag räknat med, men jag kunde inte valt bättre. Så de senaste månaderna har jag levt livet som amerikansk collegesimmare. Jag har tränat hårdare än någonsin och jag har gått från att tävla i meter till att simma i yards. Jag har lärt mig massor och fått otroligt många nya vänner. Återigen kan jag bara tacka simningen för att den gett och fortfarande ger mig så mycket glädje och så många upplevelser. So here I am, Americanized and living my dream. Thanks for a great 2013 and let us hope that this year will give as much joy as last year did. Tack för att ni troget följer min blogg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...