Samvarodag!

Så himla rolig skolan var igår. Vi hade "samvarodag" vilket innebar att man skulle lära känna folk över klasser och årskurser. Alla tvåor och treor, teknik och natur, blev mixade i lag. Jag hade aldrig ens sett större delen av mitt lag innan, men det var riktigt härligt folk! Under dagen gick vi runt till olika stationer, åtta totalt, där man körde olika tävlingar. Vi hade grym laganda i vårt lag. Vi kämpade, hejade, skrek och vi var taggade till tusen inför varje gren. Bland annat spelade vi fotboll, körde klädstafett, testade våra sinnen och svarade på kluriga frågor. Vi i lag 12 ägde på allt! Vann alla utom två som orättvist bedömda blev oavgjorda... De roligaste tävlingarna var en musiktävling och när vi skulle göra ett mänskligt konstverk. Musiktävlingen gick ut på att en skulle sitta med lurar för öronen och sjunga högt den låt som spelades så att lagen kunde gissa. Jag som absolut inte ville sjunga blev tvungen att börja. Lite glad blev jag när de spelade Ebba Gröns staten och kapitalet. Haha den kunde jag i alla fall!

Det visade sig att det mänskliga konstverket skulle vara en osthyvel. Två modeller skulle utses, resten av laget skulle med hjälp av toapapper få modellerna att se ut som en osthyvel. Jag och en som heter Mattias fick ingå i skulpturen. Som ni ser på bilden hade vi till och med lite ostrester hängandes från hyveln ;)

Dagen avslutades i aulan där vinnaren skulle presenteras. Det var en mycket nervöst stund, haha. Vi och två andra lag låg på första plats och utslagningsuppgiften visade sig vara en dikt vi skrivit under dagen. Förstå jublet från vår grupp när vår dikt börjar läsas upp! En extremt rolig dag, måste jag säga :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...