Sista skoldagen för i år!

På väg till träningen i morse halkade jag när jag skulle gå ner för det lilla berget, så jag satte mig på rumpan och gled hela vägen ner. Jag är ganska klumpig, men det var rätt skoj!
Idag har varit en bra dag. Kemin som är precis efter lunch var inställd vilket skulle innebära 2,5 h hål innan spanskan på Tessin. Vad gör man inte då? Jo man samlar spanskeleverna och ringer spanskläraren, som lyckas bli övertalad, av en av killarna, att låta oss slippa lektionen. Alltså slutade jag 10 i 12 idag. Är det coolt eller är det coolt?! :D
Träningen var märklig men väldigt rolig. Först cyklade vi som galningar på gymmet, och sedan körde vi mage och rygg. Efter det simmade vi en "styrketräningsserie" bestående av bland annat 400 m där man skulle hoppa upp på kanten efter varje femtio och göra armhävningar och en start. Serien innehöll också 25or där man simmade med en kundkorg efter sig (tungt som bara den, speciellt när korgen fastnade i linan...) och 25or max med snodd. Jobbigt men kul :)
Imorgon åker jag hem, och det ska bli sååå skönt, men med tanke på att det är 20 minus ute och hur mycket snö som helst, lär väl tågresan ta hela natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...