God Jul :)

Nu är julhelgen över för det här året. Det har varit en väldigt mysig jul, trots att vi antingen varit insnöade eller oroliga för att bli insnöade. Julafton firades hos mormor och morfar, och resan mot Höllviken började med en rond mot snön i slutet av vår väg. Vi vann. När vi kom fram bjöds det som alltid  på jättegod mat, framförallt goda var köttbullarna ;) En stund efter maten kom tomten :D Tur jag ätit all min potatis! Jag måste ha varit riktigt snäll i år, för jag fick jättemånga fina presenter till exempel klocka, mössa+vantar+halsduk, väska, dammsugare, kläder, pengar, baddräkt (den fick jag i och för sig redan till SM). Jättenöjd, tack så mycket alla! När tomten gått åt vi gröt. Jag åt jättemycket för jag ville ha mandeln, men jag fick den ändå inte. På hemvägen blev det dags för rond nummer två mot snön. Vi vann den också.
Lördag var en lugn dag. Elvira skidade ner en en stund, och vi hade som vanligt skoj :) Idag var vi hos kusinerna, för att få träffa och fira jul med de på pappas sida också. Det var trevligt, och det var god mat (och jättegoda kakor! :D). Nu blev det ingen fight mot snön, det var ganska lugnt eftersom blåsten avtagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...