Glad Lucia!

I morse gjorde vi succé på badet med vårt luciatåg. Det var nog den mest avancerade koreografin jag någonsin varit med om! Först tände vi ljusen, sedan gick vi på ett led in i simhallen och ner i bassängen. I bassängen gick vi ett varv runt (när vi vände böt vi hand att hålla ljuset i!) och sedan gick vi ut. Allt detta till "tänd ett ljus". Sedan fick vi pepparkakor, lussebullar och varm choklad till frukost.
I skolan hade jag terminens sista prov och det känns skönt. På idrotten spelade vi handboll och jag räddade faktiskt målet en gång. Med ansiktet... Efter skolan blev det en kort träning och sedan bar det av till Blommenhov för att äta julbord. Det var väldigt gott, och det fanns otroligt mycket att välja på. En massa olika skinkor och korvar. Där var fyra olika sorters lax. Där var sill, ägg, köttbullar, prinskorv, jansson och allt möjligt gott, och ett enormt efterrättsbord! Kakor, lingonpannacotta, risalamalta och mycket mer. Jag förstår inte hur en "vanlig" människa klarar att äta julbord. Till och med jag (som kan äta MYCKET) hinner bli mätt innan jag smakat på allt. Jag tycker synd om de inte orkar äta lika mycket som jag ;)
Efter maten var det dags för julklappsbyten. Vi hade tidigare lottat ut en att köpa julklapp till och jag köpte till Lisen. Hon verkade bli glad. Jag fick julklapp av Anna och det blev väldigt bra! En rosa toarulle, en nyckelring med texten "A friend is someone who reaches for your hand, but touches your heart" och en kylskåpsmagnet med texten "save the Earth, it´s the only planet with chocolate". Jättegulliga presenter tyckte jag. Det har varit en härlig dag, och nu är det bara 11 dagar kvar till julafton :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...