Delikatesser på löpande band

Det finns ju verkligen bloggar för alla tänkbara syften, inte minst mat och träning. Jag skriver väl rätt så blandat här (när jag väl skriver) men ett återkommande tema är mat. Behövs väl knappast säga att jag gillar mat. Som ni säkert förstått har mitt intresse för att experimentera i köket växt och jag fortsätter med mina påhitt. Här nedan ser ni dagens experiment uppställt på den piedestal den förtjänar: min hemgjorda krusbärsmarmelad. Jag blev helt löjligt stolt över migsjälv. Har man trädgård med en massa bär och frukter, så får man ju faktiskt försöka ta tillvara på vad man kan, och med det sagt började jag plocka krusbär. Det bästa med att göra sånt själv är att man kan smaksätta den precis hur man vill! Man kan slippa sådana där sötsliskiga produkter man annars köper I affären. Nu är ju bara problemet att jag aldrig äter något som kan passa bra med sylt. Dock fick jag testat den med lite (hemmagjort!!!) morotsbröd.
Om jag spinner vidare på mattemat, så kan jag berätta att jag hittat en trevlig liten köttaffär i centrala Eslöv, som säljer svenskt, färskt kött till väldigt bra priser. Vi var inne och köpte nötfärs idag som ägaren malt själv i butiken. Dock väntar jag på att han ska expandera sitt sortiment och börja sälja korv, för det är otroligt svårt att få tag i goda korvar som inte innehåller fläskkött. Det ska kanske nämnas att jag inte ätit gris sedan oktober, om jag inte redan sagt det. Den mest simpla anledningen är ren respekt för Mehdi, som uppskattar att jag inte äter sådant som han anser vara "orent". Som jag gång på gång måste förklara i diverse sammanhang, både som svar på skämt och seriösa frågor, att jag inte äter gris innebär inte att jag håller på att konvertera, för det kommer aldrig hända. Det innebär bara helt enkelt att jag, precis som Mehdi, är villig att kompromissa så att vi kan mötas på mitten och göra vårt förhållande ännu rikare och lyckligare.
Nu ska jag hem och äta paleo-tacos med halalköttfärs och guacamole, med marmelad till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...