Det bidde visst en bilbana

I min födelseannons, lite drygt 23 år sedan, skrevs det något i stil med "det bidde ingen bilbana... Välkommen Erika". Det hade förmodligen fått dagens feminister att rasa, men som tur är är jag varken speciellt feministisk eller rasande, så jag tycker det är rätt kul. Något som är ännu roligare är min genialiska faster och farbror som då så eftertänksamt gav mig just bilbana min första jul. Julhälsningen löd: det bidde visst en bilbana. Den här banan återfanns häromdagen när vi städade ut ett förråd (med hälsning och allt kvar!). Jag hade jättekul åt att tvätta och göra iordning den, köpa batterier och bygga ihop den, bara för att se att den inte funkar. Något har väl rostat sönder någonstans. Finns det nån hobbyelektriker där ute som kanske letar efter ett mer eller mindre antikt projekt? I så fall hojta till!
När jag inte leker med bilbanor så tränar jag eller hittar på nåt annat kul. Idag var jag tillexempel på Nova med mamma och shoppade och hade det mysigt. Jag köpte en portabel laddare för min vanliga laddare luktade bränt och blev varm som bara den tidigare idag, så nu är jag livrädd för att använda el i rummet under natten. Vill liksom inte vakna ihjälbränd imorgon bitti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...