Nya äventyr... för Mehdi

Det är med stolthet och lite vemod jag tar emot bilder som den nedan. Jag är så stolt och glad för Mehdis skull, som nu är på väg mot nya äventyr i Chicago. Om ett par veckor påbörjar han sin master of finance på Lewis University, en bit utanför USAs tredje största stad. Han flög till Wingate för en vecka sedan och har passat på att träffa kompisar och förbereda för det kommande året. I förberedandet ingick det att köpa bil. Han har alltså köpt sin allra första bil nu! En fin, silvrig Nissan Altima, som han har fyllt till bristningsgränsen med sina saker och som just nu är ungefär 4 timmar ifrån Chicago. Jag är så stolt och glad för hans skull men jag måste erkänna att det känns lite jobbigt att inte få vara med. Det hade ju varit fantastiskt att få uppleva allt detta tillsammans, men förhoppningsvis får jag vara med och välja Range Rover någon gång i framtiden. Eller åtminstone titta på när han väljer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...