Kungshults IP

Fester på Kungshults IP blir alltid lyckade, och Emmas och Hannes fest igår var inget undantag. Vi hade gjort delicious smörgåstårta som det bjöds på och det var dans, sång, kubb och lekar hela kvällen lång. Det var en rolig mix av folk och jag hade bjudit både Hanna, Elvira och Packe som kom och vi hade jättekul. Jag tror alla var lika nöjda med festen.
Som det sig bör, efter en fest på Kungshults IP, var vi tvungna att åka på äventyr dagen efter. Så idag tog jag och Hanna tåget till Helsingborg och gick på ett Museum of Failure. Det var ett museum med en massa produkter som inte riktigt nåt upp till förväntningarna, typ Vasaskeppet, Colgates frusna lasagne, Titanic, Google Glasses och genomskinlig Pepsi. Poängen var att visa att alla misslyckas, även stora företag som Apple och Google, och att om man vill komma nånstans i livet så måste man våga ta risker och sen lära sig av sina misstag. Även om det inte hör till de flesta människors vardag att man slösar bort miljoner kronor på kampanjer som sen ändå går åt skogen, så tror jag alla gör mer eller mindre stora misstag. Det sägs ju att man ska lära av sina misstag, men kan man lära av andras också så tror jag man undvika en hel del besvär. Dock ska man inte vara rädd för att misslyckas, för vågar man inte chansa ibland så kommer man ingenstans. Jag tyckte det var intressant och välgjort, och även om vi var rätt slitna så hade vi det kul. Efteråt satte vi oss och fikade på väldigt god varm choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...