En kulinarisk upplevelse

Jag har nu jobbat på Jörgens restaurang både fredag och lördag kväll, och det har minst sagt varit en delicious upplevelse. Han är skapare och ägare av Lyran Matbar i Malmö på Simrishamnsgatan, och de behövde en diskare i helgen eftersom deras gick på semester. Varje arbetspass börjades med personalmiddag, som var jättegod, och därefter var det bara att börja diska. Under kvällens gång fick jag smaka på en massa grejer och det var hur spännande som helst! Alla var hjälpsamma och trevliga och timmarna bara flög förbi. I fredags kom mormor och morfar och åt så jag fick umgås lite med dem mellan disklassen också, så det var supertrevligt!
Mellan arbetspassen levde jag lyxliv hemma hos Melissa och Jörgen. Lyra hade överlåtit sitt jättefina rum till mig och vi åt pannkakor, tittade på spökberättelser på YouTube och hade det trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...