På promenad genom stan

Nu när regnet äntligen tagit lite uppehåll häromkring får man ju pappa på att vara ute. Jag, Jill och bebisen tog en långpromenad i Malmö igår medan vi njöt av solen och hämtade upp en massa babylådor. En massa ställen ger tydligen en lådor med gratis grejer för barnet när man fått barn, och som jag förstått på Jill så kan man inte få nog av blöjor. Det är helt galet vad jag lärt mig mycket om bebisar på de här studierna med Jill. Det är också galet hur mycket det finns att veta som man inte vet. Var är baby 101-kursen i skolan liksom?
När vi var färdigpromenerade åkte jag till Lund och simmade för första gången sen påsk... Det var både tungt och jobbigt, och inte direkt något jag ser fram emot att göra om. Jag måste medge att det är lite sorgligt att det mesta av min kärlek till simning och vatten är borta, åtminstone för tillfället. Men eftersom jag är i full toppning för BUS på lördag, så tänkte jag att jag fick vila benen lite, och då lär simning som ett bra alternativ. Har gymmat rätt rejält på sistone, så de musklerna kan också få vila lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...