Tack för den här gången

Som avslutning på min väldigt trevliga vecka i Bryssel åkte vi till Kent University, skolan jag är antagen till. Jag fick mig en liten tur så jag fick sett hela stället. Det är en liten skola på andra våningen i ett bankbyggnad, och det är väldigt fräscht och nytt. Det ligger precis vid ett holländskt universitet där jag förhoppningsvis skulle kunna läsa nån franskakurs. Om det är nån som oroar sig över tidigare inlägg, kan jag meddela att skolan ligger i ett väldigt fint och trevligt område, och enligt Google Maps skulle det ta mig 22 minuter att cykla dit från Mehdis hus.

På kvällen tittade vi på säsongens första avsnitt av Game of Thrones. Det är helt och hållet Mehdis förtjänst (fel?) att jag är lika besatt av den serien som så många andra. Det var ett bra avsnitt, som började med en recap av tidigare säsonger. Så nu har jag det att se fram emot varje måndag!
Efter ungefär tre timmars sömn har jag nu lämnat Belgien (vaknade 4....) och landat i Köpenhamn. Man skulle kunna tro att det blir lättare med tiden att säga hejdå, men det verkar det inte bli. Denna gången känns det lite extra, eftersom vi inte vet när vi kommer ses nästa gång. Förhoppningsvis dröjer det bara ett par veckor, annars blir det inte förrän till jul... Det sägs att man ska vara glad att man har någon som är så svår att lämna, men det gör inte direkt att det känns bättre. Hur som helst, jag är fantastiskt nöjd över att få ha en så fin kille och jag är lika nöjd med den upplevelserika, gångna veckan. Au revoir Belgique !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...