Eid Festival

Det är kul att se när samhället jobbar på integrering och fokuserar på de positiva sakerna här i livet. Jag, mamma och pappa åkte till Malmö idag och besökte en arabisk Eid festival. Det bjöds på riktigt häftig dans, aktiviteter och det såldes mat från alla möjliga länder. Jag testade både pakistansk, afghansk och turkisk mat, dessutom sålde de till min förtjusning marockanskt te. Både aktiviteter och uppställda stånd hade för avsikt att inspirera, integrera och lära ut. Jag tycker det är så viktigt att folk tar till vara på sådana här möjligheter att bli intresserade för och mer välkomnande av  andra människor, oavsett kultur. Det finns så mycket spännande och lärorikt att se i världen om vi bara öppnar ögonen. Bortsett från det aldrig frånvarande regnet hade vi jättetrevligt!
Därefter åkte vi till Nova och jag köpte tre par skor. Nu är jag redo för vad framtiden bär med sig för så länge fötterna är glada, klarar man det mesta! Och på tal om mindre glada fötter... Nu närmar sig BUS, det galna ultraloppet jag ska springa, och jag börjar bli lite smått nervös. Med endast en vecka kvar gäller det att verkligen kunna ladda ordentligt. Håller tummarna för lite regnuppehåll.

Förövrigt så var jag och hälsade på Jill och hennes nyfödda dotter i veckan. Det var fantastiskt att få träffa dem och hela familjen verkade ha det riktigt bra. Lilltjejen kommer få en kanonbra uppväxt, det är jag säker på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...