Lunching and shopping

I torsdags morse jobbade Mehdi, medan jag och Francesco gick till ett gym i närheten. När Mehdi var klar hämtade han upp mig och vi åkte och mötte Mehdis mamma för lunch. De tog mig till en typisk, marockansk fiskrestaurang, där man valde ut vilka sorters fisk man ville ha, samt tilltugg. Fisken var hel och kom direkt från en sådan där frysdisk, och de tillagade den och la upp den väldigt fint på ett fat. Till det åt vi bröd, sallad och nån marockansk grönsaksröra. Det var hur gott som helst! Efteråt åkte vi till ett köpcenter och kollade runt lite och fikade. Jag drack den chokladigaste varma chokladen jag nånsin smakat. Det var som en smält brownie, och ett par klunkar vad definitivt nog. Men gott var det!
Igår åkte Mehdi och jag med Francesco till ett annat köpcenter. Jag handlade litegrann medan killarna storshoppade. Francesco ska förlova sig senare i sommar och han köpte en massa presenter till tjejen, så det var lite kul att vara med och välja ut! På kvällen åkte vi till centrum och tittade runt lite, vi umgicks även på restaurangen där Francesco jobbar, innan vi åkte hem och tittade på the Prestige, en komplicerade med förmodligen jättebra film om man inte hade halvsovit igenom den. När Badr, morbrorn, kom hem, fikade vi på te och en enorm vattenmelon.
Det är så himla coolt att vara här! Det är liksom som att vara i två länder samtidigt. Jag får se och uppleva Bryssel, med ett starkt inslag av Marocko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...