Dual meet

Första tävlingen som sophomore avklarad! Med ny utrustning och lagklädsel kände jag mig redo. Det var ett dual meet mot St Andrews, en skola som bara är inne på sitt andra år med ett simprogram. Med andra ord, de fick storstryk, och jag fick min första vinst som collegesimmare. För min del gick det helt okej. Enligt Kirk syntes det tydligt att jag blivit starkare, istället för att börja veva när jag försökte öka tog jag mer kraftfulla och kontrollerade tag. Det gjorde mig jätteglad att höra!
Jag simmade 1000 och 500 individuellt,  och min 500ing gick faktiskt snabbare än öppningen på 1000 haha. Dessutom simmade jag 50 fritt i lagkapp. Lite av ett skämt men jag var inte långsammast i alla fall! Bra start på säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...