Skärpning Sverige!

När jag nyss hade flyttat till Nyköping var det en som sa "åh du är från Skåne, då måste du vara rasist?".
Frasen "Jag är inte rasist, men..." är en av de mest använda. 

Vad händer med Sverige egentligen? Jag har absolut inget emot invandrare, men (här kom det igen!) det är de som blir lidande när Sverige håller på med sitt evinnerliga jämställdhetstjafs. Jag tror inte att många mörkhyade (får man säga så, eller heter det färgade? eller kanske bara mörka?) har något emot pepparkaksgubbar i luciatåg. Allt det här om att det är en mörk docka i Kalle Anka på julafton tror jag helt ärligt inte heller att någon bryr sig om. Jag vet inte om detta är stämmer eller bara utspridda myter, men i vilket fall som helst har dessa händelser blivit enorma debattfrågor runt omkring. Och vem får för det? Jo invandrarna. Jag känner att svenska samhället bidrar mer till rasism än vad vi motarbetar rasism när sådana här ämne dyker upp. Allt snack om nationalsånger och skolavslutningar i kyrkor som man ständigt hör, i stället för att hjälpa invandrare leder det bara till att SD får fler röster. Jag blir ju inte lite trött på Sverige ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...