Lucia á la NSG!


Idag, sådär en dag efter, hade vi vårt årliga luciatåg på badet. Jag kan lova att det var det finaste NSG någonsin haft! Enligt tradition går man ett varv i bassängen till "tänd ett ljus". Därpå följer Helena-frukost deluxe. Riktigt mysigt! Luciatåget var klockan sju i morse och alla pensionärer blev så glada. Det tackade och tyckte det var riktigt fint. Hade till och med några kompisar i publiken i år!
När vi kom hem igen blev det varm choklad, glögg, lussebullar och pepparkakor. Dagen till ära fanns det köttbullar och rödbetssallad till frukost också. Efteråt kollade jag ikapp julkalendern, hade missat de senaste avsnitten. Jag tycker fortfarande den är bra! Väldig roligt att den gamla familjen är med.
Har varit ledig från skolan både igår och idag så det har hunnits förberedas en massa inför helgens hajk. Det har även blivit lite julklappsfix. Livet leker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...