Tour of Chicago

I lördags tog vi med oss Lenni och Lauren till Chicago för att se alla turistattraktioner. Vädret var perfekt och vi strosade omkring längs stranden på väg mot piren. Vattnet i Lake Michigan är så blått och ser verkligen exotiskt ut. Vi tog oss till piren, till Cloud Gate och vi gick längs huvudgatorna och tittade i olika affärer. Till lunch åt vi Chicago styled hotdog, vilket är korv med bröd med allt du kan tänka dig utom ketchup. Det var gott och vi hade en väldigt trevlig dag. Efteråt åkte vi till gymmet så de kunde simma lite medan jag och Mehdi satt i hituben.
Till middag bestämde vi oss för att upprätthålla gamla traditioner och gick till ett all you can eat-sushiplace. Det var ett sånt ställe där man beställer efterhand och enda regeln är att man måste allt man beställt. Så vi beställde som vi brukar, men det visade sig att rullarna här var ungefär dubbelt så stora som de brukar vara. Jag har ALDRIG ätit så mycket sushi förr, och då har jag ändå ätit rätt mycket. De hade väldigt många goda och intressanta varianter med både fisk, grönsaker och frukt, och det är ett ställe jag definitivt kommer gå tillbaka till.
Söndag morgon åkte våra gäster tillbaka söderut och jag och Mehdi tog en tur till Ikea för att använda vårt presentkort till julshopping. Den här lägenheten kommer få en alldeles magisk julstämning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...