Sunday Runday Funday

Efter att löplabbet i Sverige postat utmaningen mörkertimmen inför förra helgens tidsomställning, kändes det som att det var en utmaning jag inte kunde motstå. Det hela gick ut på att man skulle ge sig ut klockan 02:00 och sedan springa så långt man hann tills klockan slog om till 02:00. Precis som med allt annat är USA lite efter och vi ställde om klockan imorse istället för förra helgen. Så iklädd mina nya reflexer och min nya pannlampa, stod jag redo att springa klockan två i morse. Eftersom jag var ensam (av nån anledning ville ingen i min omgivning hänga med på detta mission) och blivit uppskrämd av mer verklighetsnärvarande människor, så vågade jag mig inte ut på nån längre tur. Istället cirkulerade jag 12 varv runt lägenhetsområdet... Klockan 2 kom jag i mål på drygt 10km.
Efter en något sönderhackad natts sömn vaknade jag och gav mig av till gymmet för ett möte med en PT. Jag hade inte tänkt träna speciellt mycket utan bara utnyttja min gratis timme med en personlig tränare som alla nya medlemmar får. Jag hade efterfrågat en PT som var inriktad på löpning så jag kunde få hjälp att strukturera och kombinera löpning och gym på bästa sätt. Så jag träffade Quinn, en före detta cross country-löpare och vi gick igenom olika planer och idéer för att jag ska kunna uppnå mina mål. Jag hade bara väntat mig att vi skulle prata och bolla idéer men timmen inkluderade även en riktigt tuff träning. Det var ett väldigt givande möte och jag ser definitivt fram emot att få sätta planen till verket.

Det här har varit en intensiv men bra helg. I fredags efter jobb, körde jag till Indianapolis i Indiana för att coacha på simtävlingen. Jag missade fredagspasset men fick sova på hotell för att vara med hela lördagen. Laget verkade återigen väldigt glada att se mig och det var en kul tävling. Mehdi och jag fick dela på ett hotellrum med en king size-säng och en jacuzzi, och vi levde lyxigt som bara den. Så efter en fantastisk helg, är jag nu redo för en ny vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...