Äntligen ett köksbord!

När vi först flyttade in köpte vi två barstolar som vi skruvade ihop och satte upp i lägenheten. De var tyvärr alldeles för låga för bardisken, så de användes mest åt att hänga kläder och handdukar på i en månad, tills vi packade ihop dem och lämnade tillbaka dem till affären... Så vi har använt soffan och vårt lilla soffbord till varje måltid, vilket har varit lite halvt obekvämt. Men igår råkade jag av en händelse komma över ett lagom stort, stilrent glasbord och två stolar från Craigslist. En student som tar examen i december sålde dem och de passar perfekt i lägenheten!!! Jag är så nöjd så, och Mehdi blev positivt överraskad när han kom hem till en mer välfylld lägenhet igår kväll.
I måndags var jag på intervju för ett jobb som jag förmodligen hade älskat, men de kunde inte sponsra visum, så det blev inget av det. Jag är lite halvfrustrerad inombords, det är inte det att jag är missnöjd med min nuvarande situation, utan mest det att jag fortfarande inte har den blekaste aning om vad jag vill göra med min framtid. Jag vet inte hur jag ska kunna vända sånt jag verkligen brinner för (eller åtminstone har intresse av) till en stabil karriär så småningom. Men det löser sig.
I tisdags hade jag å andra sidan en supertrevlig kväll med svenskorna. Vi åt sushi tillsammans innan vi gick och tittade på Bad Moms Christmas. Den var så roligt på ett kul men obekvämt sätt att hela biosalongen skrattade högt. Det var en trevligt biograf och den låg bara 5 minuter från mig. Dit lär jag gå igen!

Finally looking like a lady med min nya väska! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...