Happy Friendsgiving!

Som jag har sett fram emot detta!!! När jag kom hem från jobb igår satt Lenni, Lauren, och Sam i lägenheten med Mehdi och det var så fantastiskt att se dem igen! Lauren och jag har pratat non-stop sedan klockan 3 igår och det var så kul att ha någon att visa lägenheten för. Hon tyckte det var så märkligt att se hur vuxet vi levde, men hon var glad att vi varken såg eller betedde oss vuxnare än vi gjorde för ett halvår sedan haha. De var jättegulliga och hade med sig en present till oss innehållande fläder- och lingonsaft till mig, chockad till Mehdi och ett presentkort på Ikea till oss båda.
Efter att i klarat av det värsta skvallret samlade vi ihop oss och åkte till gymmet så de kunde simma innan vi åkte till Morton Arboretum och deras Illuminationshow. Det var ofantligt mäktigt! Hela parken var upplyst med olika lampor och ljus som skiftade både färger och rörelser. Där fanns träd som lös upp när man kramade dem, granskogar som andades och som genom ljus- och skuggtekniker rörde sig, ljusshower som lös i takt med musiken, träd som lös upp när man pratade med dem, och en massa annat coolt. Dessutom hade de brasor och varm choklad lite här och var. Det var en imponerande show som jag verkligen uppskattade!
Efteråt var vi superhungriga så jag och Mehdi tog dem till Naperville och Lou Malnati's, Illinois bästa pizzaställe, för att äta Chicago styled pizza och båda tyckte det var mycket godare än väntat (hungern kan ha haft med saken att göra eftersom vi fick vänta över 40 minuter på maten). Mätta, nöjda och trötta åkte vi hem och möblerade om så att deras luftmadrass fick plats och sedan somnade alla på en gång.

Kyparen tappade en pizzaslize upp och ner när han skulle servera den, så vi fick gratis efterrätt! Det är en chocolat chip cookie under all glass och grädde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...