Livet som Erika

Eftersom livet som simmare är över. Fredag den 20 augusti, 2010, skrev jag mitt första blogginlägg när jag som 16-åring precis anlänt till Nyköping. Jag drömde fortfarande om att en dag bli en professionell simmare och jag planerade att simma och tävla för resten av mitt liv. Nu sitter jag här, knappt sju år senare, och är varken profisionell eller inriktad på att fortsätta tävla, men är ändå rätt nöjd med livet. Tänka sig som det kan bli...
När jag är på gymmet nu behöver jag inte längre gymma som en distansare, jag kan äntligen få börja lyfta tungt. När jag är i poolen nu kan jag simma precis hur långsamt jag vill, utan att någon skriker på mig (jag kan dessutom gå upp efter 300 yards om jag helt plötsligt inte känner för att simma längre). När jag är ute och springer nu kan jag springer vilken tid på dygnet som helst, och behöver inte ge mig under dagens hetaste timme. Jag är rätt nöjd med tillvaron måste jag säga.
När bloggen startades för knappt sju år sedan, var det efter ett önskemål från Eslövs Simsällskap så intresserade kunde följa min tillvaro på simgymnasiet. Jag är för evigt tacksam för klubben som fick mig att falla för simning och för alla som stöttat mig och följt mig här i mitt skrivande. Bloggen har blivit så mycket mer för mig än en utvecklingsrapport, jag samlar minnen, ventilerar och informerar, och även om simningen är över så kommer jag kunna uppleva alla mina minnen genom bloggen även i framtiden.
Eftersom jag inte kan identifiera mig som simmare längre, försökte jag komma på en ny titel; en ny identitet. Livet som student? - kommer behövas göras om om ett och ett halvt år. Livet i USA? - så dags nu. Livet som NARP (non athletic, regular person)? - nej. Så tillslut fick det bli Livet som Erika, för det är nåt som aldrig kommer förändras. Varför ska man behöva en specifik identitet egentligen? Vart man än går så kategoriseras man baserat på utbildningen, sport, jobb, osv. Men jag är Erika, och räcker inte det, så är det inte min förlust.
Så välkomna till Livet som Erika! Samma innehåll, samma skribent, bara nytt utseende! Designen går för tillfället igenom en uppfräschningsfas, så jag ber om ursäkt om det blir lite rörigt här.
Återigen tack till alla trogna läsare!

2 kommentarer:

  1. Det har varit fantastiskt att följa din utveckling som simmare och student i USA din vardag och fest. Jag kommer att fortsätta följa dig. Tack för vi får vara med och se hur du formar ditt liv. Tidigare som simmare o student . Nu vidare i livet . :)

    SvaraRadera
  2. Så underbart att du ska fortsätta blogga. Trogen följare.

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...