Waterloo

Morgonen började med att jag fick en liten födelsedagspresent och skönsång av Mehdi! Han är för omtänksam haha. Idag stod ett besök hos Napoleon på schemat. Vi var uppe tidigt och begav oss av mot Waterloo. Först var vi på ett museum som berättade om kriget, och helt ärligt var det alldeles för mycket prat. Vi fick en telefonliknande grej med en monoton röst som pratade om allt, och som en visual learner, som inte är så duktigt på att lära av att bara lyssna, fastnade inte så mycket där.
Näste ställe var bättre! Vi åkte till XXXX där Napoleon spenderade sista natten innan kriget. Vi fick hörlurar där med, men klippen var korta och de hade en massa aktivt lärande på plats. Dessutom låg det på en väldigt vacker plats med extremt bra utsikt.
Det följdes av huvudmonumentet, den gröna kullen med lejonet på topp. Vi knallade de 226 (enligt min räkning) trappstegen upp och fick en fantastisk utsikt. Nedanför kullen hade de ett museum med en 4D film om kriget och en enorm panoramamålning av fronterna.det blev mycket gående idag också, så jag är lite trött, men det har varit en bra dag!
Nu har Mehdi lämnat av oss hos Hanna från vårt lag. Hon bor utanför en stad som heter Aalst och vi kommer stanna här till imorgon kväll då Mehdi är klar med Nationals. Hanna bor i den holländsktalande delen av Belgien och det är helt galet vilken skillnad det är mot där vi varit tidigare! Här pratar alla engelska och man tar i hand när man hälsar (jag som precis börjat välja mig vid allt kindpussande). När vi kom satte vi oss ute i solen och åt middag innan vi åkte med till träningen. Medan Hanna simmade hittade jag och Cait en löprunda med diverse träningsställningar utplacerade. Vi avverkade drygt fem km och en massa armhävningar och pull-ups.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...