Reading Day

Idag har det utan tvekan varit en av de längsta dagarna i mitt liv. Jag vaknade klockan 6 för att ta Mehdi till körskolan (han ville ha ett amerikansk körkort). Efter en timmes väntan och 10 minuters körande, kan han nu köra lagligt även här.
När vi kom hem vid halv 9 gjorde vi croissanter och ägg till frukost, med jordgubbar så klart!
Därefter hade jag möte med alla som ska vara med i årets commencement marshall för att reda ut vad som väntas av oss. Det är en riktig ära att bli utvald till detta, då det är baserat på akademiska prestationer. Tydligen måste man ha en vit klänning som täcker knäna, vilket jag naturligtvis inte äger, så jag får väl försöka komma på något i veckan. Anledningen till klänningens längd är att man ska kunna böja sig framåt utan att på något oanständigt sätt visa baken, fick jag förklarat idag.
Det mötet var färdigt vid lunch så då gick jag och tränade. Sedan var jag faktiskt tvungen att plugga lite. Hade nämligen sista dagen med lektioner igår, och imorgon börjar finals.
Eftermiddagen bestod av physicals för kommande år. Det måste göras varje år och går i princip ut på att de testar hur små bokstäver man kan läsa, hur mycket man kan vrida på huvudet, och om ens mage gör ont när man klämmer på den. Dessutom måste man skriva på nåt dopingkontrakt.
Moving on, nästa punkt på agendan var årets Paper Plate Awards. De var väldigt snälla och inte alls lika grova som våra var förra året. Men det var en trevlig tillställning.
Tillsist hade jag en review session för business production som avslutning på kvällen. Förhoppningsvis är jag nu redo för åtminstone morgondagens två prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...