Bryssel!

Nu är vår Eurotrip äntligen påbörjad. Planerna som börjades smidas för över ett år sedan är nu satta i rullning, och det hela började med ett proppfullt Kastrup och ett två timmar sent flyg. Men fram kom jag! Mehdi mötte mig och Cait och vi tog en tur till hans simhall så han kunde träna. Jag och Cait, som var utsvultna, käkade kebab istället.
Efteråt fick vi en liten, snabb sightseeing av Bryssel, och jag säger bara en sak: jag är glad jag inte behövde ta körkort här. Inte för att jag varit i Indien, men så som jag föreställer mig att man kör där, så kör folket här. Överlevnad hänger på reflexer och tutor.
Mehdi bor i den Marockanska delen av staden, i ett hus med fyra våningar och branta trappor. Inte för att jag varit i England (än) men det ser precis ut som det gör i engelska filmer. Det är ett väldigt coolt hus, en blandning mellan väldigt modernt och marockanskt, bilder kommer så småningom. Jag och Cait fick Mehdi rum medan Mehdi sover hos systern.
När vi varit här en stund kom resten av familjen och de verkar supertrevliga allihopa. Bröderna pratar engelska, och pappan kan litegrann, men de flesta konversationer får gå via Mehdi eller Amine, men det funkar bra! Mamman gjorde lasagne som var yummy, med en tydlig smak av persilja. Det blev en bra kväll, och jag tror det här kommer bli en fantastisk vecka! Imorgon bitti kommer Kelsee och sen börjar äventyren på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...