Hejhej bloggen!

Finals week är över, alla prov gick galant, betygen är postade och grad week är här! Den senaste veckan har jag hunnit med en hel del. Jag har återigen börjat fundera över mitt liv och min framtid, och har tagit kontakt med min favoritlärare Bastian Thomsen. Han är väldigt erfaren och allmänbildad, och han är den typen av lärare som verkligen vill hjälpa sina elever.  Det hela började med att Mehdi började fundera över gradschool och jag sa åt honom att prata med Bastian. De hade möte och jag följde med, vilket naturligtvis ledde till frågor om min egna framtid. Jag satte upp mitt egna möte med honom och vi diskuterade mina möjligheter i närmre en och en halv timme. Det var verkligen en ögonöppnare, om det finns nåt som heter så, och jag har nu huvudet fullt av idéer.

Annars har jag tränat en massa. Mehdi och jag har haft det mysigt som vanligt. Vi var och såg Jungelboken förra veckan och den var faktiskt riktigt bra; de hade verkligen fått till alla specialeffekter. Vi hade en dubbel-sushidate med Lenni och Lauren i lördags, Game of Thrones kväll med halva laget i söndags och en egen liten date i måndags. Jag tog med Mehdi till fooballstadion och hade picknick med pizza och levande ljus, och det var supermysigt och förmodligen inte så värst tillåtet.
De senaste dagarna har det packats nåt alldeles förfärligt och både jag och Mehdi har kört fram och tillbaka med våra saker till vårt förvarsutrymme. På kvällarna är det fullt liv med alla graduates som firar kommande graduation. Häromkvällen festade vi allihopa med alla våra ATs som är färdigutbildade samt Bailey som äntligen graduatar, och vi hade en kalaskul kväll.
Mindre kul är det dock att Mehdi nu åkt härifrån. Jag och Tripp tog honom och Lenni till flygplatsen i eftermiddags för att vinka av dem. Det känns redan alldeles för tomt. Jag tröstar mig dock med att jag får se honom igen om två veckor när jag åker till Belgien!
På vägen hem stannade jag och Tripp på ett vinproveri, Treehouse Vineyard, och samlade på oss vuxenpoäng. Det var ett helt magiskt ställe! Så grönt och vackert! Vinprovningen var kul (och god), men det där med vin är ju en hel vetenskap!

Så här kan man spendera sina dagar i 30 graders värme
Eller så här... 

Vet inte om det är hjortkött det är fel på, eller mina matlagningsskills, för det här var inte så gott som det ser ut... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...