Getting involved

Så var ytterligare en vecka till enda. Fredagar är bra dagar. Med ett långt hål mellan mina två lektioner passade jag och Jade på att gå på ett möte med en av de som jobbar inom Student Involvement.  Hon ska hjälpa oss att arrangera ett lyceum om ett par veckor. Livet som CA är så himla lärorikt och givande!
Något annat som är himla spännande är min GPS-klass. Det är en litteraturkurs och nu läser vi Gilgamesh som har en massa likheter med Bibeln. Därför uppstår det hela tiden religiösa diskussioner och djupa frågor, vilket jag älskar. Som enda icke-troende i klassen får jag en del märkliga blickar. Typ som när jag jämförde guds översvämning av jorden med hur vi blir av med råttor...
Annars så tränar vi på ordentligt nu. Tre timmar varje eftermiddag i stekande sol. Jag tycker faktiskt att det känns riktigt bra! Imorgon ska jag på mitt livs första riktiga bröllop. Det kommer bli ett hejdundrandes firande med runt 200 gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...