Vilket avslut!!!

Efter en och en halv dags väntan, var det äntligen dags för mitt 1650. Jag gick in som sista person till finalen, en bra bit efter sjuan. Men det gjorde mig inget, jag var glad att få gå inmarsh haha. Jag var så obeskrivligt taggad.
Jag dök i, och jag kände med en gång att jag hade kontroll över loppet. Genom att tjuvkika på scoreboarden lite då och då kunde jag se att jag höll bra splittar och att jag klättrade i placering. Från start till målgång hade jag folk springandes längs kanten för att heja på mig. Jag går i mål på 16 sekunders pers, fem sekunder under B-kval till nationals, nytt pers på 1000 med tre sekunder och en sjätteplats vilket gav medalj. Innan jag ens hann ur bassängen var Kirk framme med en high five. Vinnaren av grenen var Julie, på ofantligt bra pers hon också.
Efter jag var färdigsimmad lyckades vi samla alla 19 svenskar för en gruppbild.
Allt som allt blev både vi och vårt killag tvåa efter Queens. Lite surt efter att ha haft så många segrar på raken, men, men...
Väl hemma igen vlev det självklart till att fira ett bra conference.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...