Utflykt

Simning och yoga hela förmiddagen, därefter påbörjade vi fixandet med våra posters inför conference. Precis som förra året har vi blivit tilldelade en person att ge poster och goodie bag till, ni får se resultatet när jag är klar!
Eftersom vädret jar har varit helt underbart hela dagen, bestämde vi oss för att ta en tur till campussjön och plugga. Det var hur mysigt som helst!
Efter en middag på Tokyo påbörjade vi vårt Sagan om Ringen-maraton. Det lär pågå ett par dagar misstänker jag...

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Håller på att fundera på att söka till skola i usa, också i North Carolina. Där finns ett community college och ett universitet. Vill helst gå på universitet, men det är ju så mycket dyrare, mer än vad man får av CSN. Har du fått ett stipendie, eller hur finansierar du skolgången? På CC kostar det ca 3500 dollar per termin och på universitet ca 10 000 dollar, så det är ju en stor skillnad.... :)

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jo tyvärr är det rätt dyrt, men de flesta skolor erbjuder scholarship. Jag får scholarship för både simning och studier (akademiska stipendier ges ofta ut till elever med höga betyg). Jag vet att en del skolor även ger ut scholarship för musikaliska/artistiska kunskaper. Annars är det CSN som gäller...
    Men att plugga här är en otrolig upplevelse och erfarenhet, så har du chansen rekommenderar jag dig starkt till att söka! Har du fler frågor är det bara att höra av dig!
    //Erika

    SvaraRadera
  3. Är varken sportig eller har toppbetyg hehe Men det lutar nog emot ett community college, är egentligen inte intresserad av att läsa 4 år, utan mest bara tills vidare, ett år eller två, min pojkvän är amerikan, så det är mest därför jag vill komma dit och läsa en bit på vägen, men tillslut avsluta och ta examen i sverige, men påbörja i USA så vi kan bo tillsammans tills han är klar/nästan klar :) Men söka in ska jag iaf, vart det blir är frågan just nu bara! Och jag älskar USA, har varit au pair tidigare, saknar det verkligen :)

    SvaraRadera
  4. Ja men då låter community college som en bra plan! På collegeboard.org kan du hitta universitet och annan information som behövs. Lycka till!
    //Erika

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...