Slowly adjusting

Nu har jag varit hemma i två veckor och jag har börjat anpassa mig. Jag har listat ut användningen av Swish, har skaffat mobilt bank-ID och lärt mig hur skånetrafiken vill att jag ska resa. Jag har även skaffat studentkort och gått med i Västgöta Nation; har även fått en liten uppfattning om vad poängen med nationer är. CSN är jag också anmäld till vilket plånboken tycker om, så jag är helt enkelt redo för livet nu.
Utöver alla sådana här praktiska grejer hade jag en rätt bra vecka förra veckan. Jag var hos en fysioterapeut i torsdags och fick lite akupunktur. I torsdags var jag och pappa på lunch hos farfar, I lördags var jag på kräftskiva hos Karin och i söndags var jag och mamma på fika hos mormor och morfar. Det var riktigt trevliga tillställningar alltihop och jag är så glad att jag äntligen kan få träffa alla och vara med på sådana här grejer.
Veckans utmaning var dock min 3-milarunda i lördags. Pappa och hans onda häl hängde med på cykel och det var ett väldigt uppskattat sällskap. Det är otroligt hur långt man kommer på tre mil och hur mycket man ändå måste pussla för att få till det på slutet. Men tre mil blev det och jag är otroligt nöjd och stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...