Valvaka

Tydligen så har vi en tradition att när det är val, då ska man lyxa till det! Vi köpte hem landgång och smörgåstårta och sen satt vi och följde hela valvakan. På eftermiddagen hade vi varit och röstat i Östra Strö, på min gamla skola, och den var sig lik. Jag har helt glöm bort att det skulle vara val i år, så de senaste veckorna har jag får läsa på som bara den för att ha nån uppfattning. Jag har även kollat på debatter och utfrågningsprogram på TV. Min rent allmänna uppfattning är att det finns för många partier som har för lika uppfattning om saker och ting och att blockindelningen ställer till det. Men det var spännande att följa och det ska bli ännu mer spännande att se hur allt ordnar till sig.

Emma var hemma nu i helgen så det var ju superdupertrevligt att få umgås lite det firade vi med både försök till grillad kyckling och våfflor till frukost. Vi har även bestämt att jag ska och hälsa på henne nu i helgen, så det ska bli kul att få se hur hon bor! Jag ska ju även och hälsa på Mehdi (för att faktiskt kunna springa det där maratonet som jag tjatat så mycket om) och jag har äntligen fått klart med flygresor och ESTA, och jag är SÅ REDO.
När jag var ute och sprang häromdagen frågade pappa mig om jag tyckte det var roligt att springa och det var faktiskt en väldigt bra fråga. Det är så lätt att man hamnar i rutiner, oavsett vad det är man gör, att man tillslut slutar fundera över varför man gör det man gör. Mitt helt ärliga svar är att jag älskar att springa men jag längtar till att maratonet är över så pressen på distans och att ge sig ut oavsett väder försvinner lite; jag har blivit för fixerad vid siffror. Mina ben är överansträngda och behöver få bli starkare. Betyder detta att jag ångrar att jag anmälde mig? Absolut inte, men jag tror inte sju månader är tillräckligt med träning för att skadefri nå den prestationsnivå jag strävar efter. Jag ser fram emot att få spendera vintern med att jobba upp styrka, ägna våren åt fart, för att sedan så småningom kunna kombinera dessa med mitt diatansintresse och bli riktigt vass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...