Här händer det grejer!

Den här veckan har skolan äntligen känts lite givande. Vi hade nämligen basal kroppskännedom I två dagar, och sedan dess har jag varken kunnat sitta eller stå utan att tänka på konsekvenserna. Men med tanke på hur mycket man använder kroppen till är det ju verkligen något som är värt att tänka på. Frågan är varför inte optimal kroppshållning är något som man lärt sig sedan första klass. Nu är det liksom rätt tufft att jobba bort de där korslagda benen... Det var i alla fall väldigt intressant och väl värt att lägga ner lite funderingar kring. Vi har även lämnat in vår första uppsats så nu börjar det hända grejer!
En annan stor nyhet den här veckan är att jag fått jobb! Jag har sökt en massa positioner sedan jag kom hem inom alla möjliga kategorier, men det var just en som jag verkligen tyckte var intressant: ekonomiassistent. Vänta va? Jag hade ju tröttnat på business och "office jobs"? Jo, men sen har så många sagt till mig att jag inte ska döma ut en hel kategori baserat på det absurda företag jag jobbade för i USA, vilket i och för sig låter rimligt. Dessutom vill jag göra något givande så jag kan fortsätta utvecklas och lära mig något nyttigt, och är det något jag lärt mig så är det att det finns mycket att lära i och av stora företag. Hur som helst, idag ska jag skriva kontrakt med Academic Work. Via dem ska jag sedan jobba för QlikTech International AB i Lund. Det är ett jätteinternationellt svenskt företag, med huvudkontor i Pennsylvania, som utvecklar mjukvaror för visuella analytics. Jag kommer jobba en till två och en halv dag i veckan, beroende på behov, vilket kommer passa perfekt med mitt skolschema, och kontoret ligger precis vid E22, ungefär 15 minuter på cykel från där jag kommer bo. Jag är hur taggad som helst!
Annars så har det i allmänhet varit en produktiv vecka. Jag spenderade onsdagen på Emporia jagandes födelsedagspresenter till Mehdi. Detta blir första året sedan vi träffades som jag inte kan fira dagen med honom, så ska försöka göra det bästa möjliga när det gäller förtidsfirande! Jag har även hjälpt pappa att kitta fönster, hujedamig vilket projekt vi har framför oss haha! Men det gick makalöst bra (citerar pappa). Mamma är I Kalmar på semester och lämnat oss till att klara oss själva till på söndag, men det verkar ordna sig för oss ändå! Slutligen så fortsätter jag ta hand om mina krånglande ben med akupunktur och övningar. Nog ska jag kunna springa på i Chicago, men det är på tiden jag får dem till att läka. Och det var bara de första fem dagarna på denna somriga septembervecka, mer kuligheter komma skall :)

Här är återigen min favodryck efter ett tungt löppass! https://erikakaspersson.blogspot.com/2018/08/lite-tomt.html?m=1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...