Pendlingslife

Jag tycker det är rätt mysigt att resa, vare sig det är tåg, buss eller flyg, så är det nåt spännande med det. Pendling däremot är en annan historia. Först och främst så är alla bussarna mellan Kungshult och Eslöv mismatched och man missar alltid anslutningen med ungefär, cirka en minut och fjorton sekunder. Sedan har vi tågen som, när de väl går, är fyllda till bristningsgränsen. En till handväska ombord så säger hela vagnen poof. Men sen kommer ändå det värsta. De som ska på tåget på samma station som man själv ska gå av... Var i hela fridens namn ligger logiken i att, med sin kopp, I princip totalblockera vägen ut för avstigande resenärer? Alla är så stressade åt alla riktningar. Rulltrappor som är till för att avnjutas jogga det upp för. Hujedamig. Därefter har jag ännu en buss för att faktiskt komma fram till skolan och stadsbusschauförer är en klass för sig. Det har körts mot rödljus, det skriks på bilister, svärs åt fotgängare, men tillslut kommer jag ändå fram på nåt sätt. Och man ska väl vara glad att vi ändå har ett relativt (väl)utvecklat kollektivtrafiksystem i Sverige. Dock är jag väldigt glad att jag fått ett rum i Lund och ska flytta dit i oktober! Elvira är ansvarig för ett par korridorer i centrala stan, och det är på så vis jag har hittat boende. Nu ska vi minsann bli grannar igen och åh vad kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...