Flytthelg!

Natten till igår kunde jag inte sova alls. Jag vaknade vid halv fem och kunde inte somna om, så det var ju lika bra att dra igång flyttprojektet. Jag fyllde bilen med så mycket som fick plats och när pappa vaknade två timmar senare åkte han och hyrde släp. Det är betydlig lättare att flytta in endast ett rum än det var att flytta ifrån en hel lägenhet och in i ett rum, så det gick snabbt att fylla släpet. Sen kom den tuffa biten... Tredje våningen utan hiss. Pivot. Pivot. PIVOT. Men egentligen var det bara sängen, bokhyllan och skrivbordet som var besvärligt, resten var bara att lyfta.
Rummet är så fint och fräscht, med en kanonutsikt och bra planlösning. Hela våningen verkar riktigt trevlig och det är inte så många som bor där, så det känns inte som en typisk korridor.
Väl uppe med allt var det dags för dagens höjdpunkt: Ikea! Åh vad jag tycker om den affären! Vi började med köttbullslunch (eller jag gjorde, pappa åt schinzel) innan vi tog oss an årets shoppingtur. Oavsett hur mycket saker man har, är det alltid nåt som behövs när man flyttar. Jag samlade ihop en taklampa, skrivbordslampa, kudde, rullgardin, spegel, och lite annat smått och gott. Godast av allt vad dock de nygräddade kanelbullarna som vi avslutade Ikeabesöket med.
Officiellt flyttar jag inte in förrän på måndag, så har inte kommit i ordning där än, men så fort allt är tillfixat så kommer bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...