I'm back!

Det var en regnig tisdag som följde första natten i mitt rum i Lund. Dock började dagen med en liten, mysig löptur i soluppgången innan jag CYKLADE (äntligen!) till skolan. Det tog 9 minuter dörr till dörr, och då menar jag min dörr på tredje våningen och klassrumsdörren i källaren. Fantastiskt! Jag hann med två av tre lektioner innan det var dags att åka. Med spårvagnsbygget I Lund var vägen till stationen både stekning och lerig så jag hängde ena resväskan på ryggen och tog den andra i handen, medan jag höll fått i paraplyet med den andra handen. Jag stannade till på vägen och köpte en kebab till Mehdi. Det hör ju till att man har med sig något när man ska hälsa på folk...
Flyget var ett direktflyg, men det kändes som det tog för alltid. Maten var inte tillräcklig och ryssen bredvid luktade. Men vet ni vad, det gjorde ABSOLUT INGENTING. För på andra sidan väntade Mehdi! Eller ja, indirekt. Han hade lektion så Roger, huvudtränaren, hämtade mig och sedan fick jag vänta i Mehdis dorm. Men tillslut så kom han!
Underbara yetlaggen väckte mig vid 3 på morgonen och jag var garanterat piggast på morgonträningen, så jag passade på att gymm lite jag med. De har öppnat en ny kafeteria på skolan så den fick jag också provat både till frukost och middag. Idag sov jag lite längre, till ungefär 5, sedan gav jag mig ut och sprang en liten runda i soluppgången. Åh vad det är fint här! Fortfarande grönt och somrigt, och 30 grader varmt är inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...