Tack för den här gången Winnipeg

Den här resan blev så mycket mer än jag hoppats på. Först och främst var det extremt skönt för både kropp och själ att komma ifrån Wingate och få lite ledigt. Att jag fick resa med Mehdi och ta del av hans första, största snöupplevelse var ett fantastiskt plus. Men allra viktigast för mig den här veckan var att få träffa Hamza och Jolene. Mehdi och jag har snart varit tillsammans i tre år och vi är båda på väg att ta examen, och självklart diskuterar vi vår framtid tillsammans. Att får träffa två personer, i vår ålder, som varit i precis samma situation har varit extermt värdefullt för oss båda. Hamza är precis som Mehdi, från en marockansk familj med allt vad det innebär kulturmässigt, medan Jolene, precis som jag, är från en helt annan kultur, och de har lyckats balansera och kompromissa sina liv väldigt bra. Att få se detta har gjort mig väldigt hoppfull och inspirerad.

Visst inser jag att det inte alltid är lätt att slå ihop två såpass olika kulturer, men det behöver inte bli mer komplicerat än vad man gör det till. Vi är båda från olika bakgrunder, med olika traditioner, men vårt äventyr tillsammans har gjort mig väldigt öppetsinnad och, till viss del, gett mig en ny syn på världen.

Jag är väldigt tacksam för Hamza och Jolene som har varit de bästa värdar man kan önska sig. Jag har haft ett fantastiskt lov här i Winnipeg och jag ser fram emot att få komma tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...