Crêpes

Eftersom jullovet ligger mitt i vår säsong så måste vi träna en hel del. Som tur är, är Hamza och Jolene supersnälla och skjutsar oss till pooler och gym. Igår var vi och simmade igen, så förhoppningsvis kommer jag fortfarande vara i någon slags form när vi kommer tillbaka till skolan.
På kvällen åkte vi till ett område som heter Osborne Village, vilket i princip är en gata full med restauranger och barer. Vi åt på Kawaii Crêpes för att fira att Hamza blivit antagen till polisutbildningen här i Winnipeg. Det har varit hans dröm sedan han kom hit, och nu efter ett år av intervjuer och tester blev han äntligen antagen, så det var väldigt stort!
Maten var jättegod; de hade en lång meny med både söta och matiga crêpes. Jag åt en fylld med kyckling, feta, spenat och pesto, medan Mehdi hade en med päron, mandlar och honung. Vi drack något som kallas bubbel-te, vilket är som en smoothie med små gelékulor i. Väldigt underhållande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...